Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasının etkisiyle beraber dünya nüfusunun yaklaşık 4 milyar kadarı sosyal medya kullanıcısı olarak sosyal medya platformlarında yer alıyor. Durum böyle olunca şahsi veya kurumsal sosyal medya hesaplarının profesyonel olarak yönetilmesi şart olmuş oldu. Bu durumun ihtiyaç haline gelerek sosyal medya danışmanlığının iş kolu olmasının sebepleri arasında şunlar yer almaktadır:
- Potansiyel hedef kitlenin yüksek olması
- Marka bilinirliğinin arttırılmasında yüksek potansiyel taşıması
- Kişilerin markanıza dair olan algılarını yönetebilme imkanı
- Markanıza dair pazarlama stratejisi oluşturup bu anlamda aksiyon alınabilmesi
- Markanıza ait duyuruları ve kampanyaları kitlelere iletebilme imkanı
- Sosyal medya hesabınızın performans istatiklerinin analizlendirilebilmesi
- Mevcut veya potansiyel müşterileriniz ile doğrudan etkileşime geçebilme imkanınızın olması
Sosyal Medya Danışmanı veya Uzmanı Ne İş Yapar?
Sosyal medya hesabınızın, bireysel veya kurumsal olarak istenen marka stratejisine ve hedeflemesine göre;
- Sosyal medya hesaplarınızın optimize edilmesi
- Markaların istenen yönde gelişimini destekleyecek gönderi planlamasının yapılması
- Gönderi içeriklerinin plan ve hedef doğrultusunda oluşturulması ve paylaşılması
- Doğru hedefleme yapılmış ve hedeflemeyi destekleyecek yeterlilikteki diğer dijital araçlarla (optimize web site) beraber web site trafiğinin ve isteniyorsa satışa yönelik geri dönüşlerinin arttırılması
- Web siteniz, arama motorlarında sizin vitrininiz ise sosyal medya platformları da ilgili sosyal medya mecralarında markanızı yansıtan alanlardır. Her iki alan da profesyonellik ve titizlik isteyen çalışmalar gerektirir.
Sosyal medya danışmanlığı, yukarıda bahsettiğimiz maddelere yönelik olarak sizin için yapılan sosyal medya yönetim hizmetini kapsar.
Sosyal Medya Danışmanlığı Hizmetinin Fiyatı Nedir?
- Hizmeti alacak olan firmanın hedeflemesine göre;
- Yönetilecek sosyal medya hesaplarının sayısı (facebook, instagram, twitter, linkedin)
- Gönderi sıklığı (haftada kaç gönderi paylaşılacağı)
- Sponsorlu reklam ve reklamın sıklığı
- Özel gün paylaşımları ve sıklığı
- Ürün / hizmetler, kampanya / etkinlik yönetimi, her sosyal medya platformu için farklı gönderiler
- Paylaşılacak gönderilerin görsellerinin ne şekilde sağlanacağı şeklinde sıralanan faktörlere göre sosyal medya danışmanlığının fiyatlandırması değişmektedir.
- Sosyal medya platformlarından amacınıza göre gelecek geri dönüşleri, sizin için tasarlanmış ve kodlanmış doğru bir web sitesi besleyebilir. Bu anlamda web sitenizin güncel ve markanızı doğru yansıtıyor olması çok önemlidir.
Sosyal Medya Danışmanlığına İhtiyacınız Var Mı?
Marka bilinirliğinizi arttırma, etkileşimi pekiştirerek kitle oluşturma, ilgili kitleyi hedefe göre satışa yönlendirme gibi stratejik hedefleriniz var ise sosyal medya danışmanlığı hizmeti almanız gerekiyor. Çünkü sosyal medya yönetiminden olumlu geri dönüş almak istiyorsanız bu işte profesyonel olan bir ekiple çalışmanız gerekiyor.
Başta web tasarım olmak üzere çok yönlü ve kaliteli dijital hizmet veren Ceviz Bilişim tarafından ihtiyacınız için teklif almak istiyorsanız buraya tıklayabilirsiniz.
Sosyal Medya Danışmanlığı hizmetimiz ile ilgili yaptığımız çalışmalarımızı görmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Hemen bizimle iletişime geçmek için buraya tıklayabilirsiniz.