E-Ticaret
Küresel ve modern ekonominin en temel taşlarından biri haline gelen e-ticaret, gelişen teknoloji ile son yıllarda alışveriş ve iş yapma şeklinde belli bir dönüşüm yaratmış olmaktadır. Kolaylığı ve zaman kazanmayı öne süren, fiyat karşılaştırma imkanı sunan e-ticaret beraberinde getirdiği pek çok avantaj ile büyük ilgi görmektedir.
E-Ticaret Siteleri
E-ticaret siteleri, online olarak müşterilerine ulaşmak isteyen kişi ve ya şirketlerin kurdukları siteler olarak karşımıza çıkmaktadır. İnternetin hızla yayılmaya başlamasıyla birlikte e-ticaret hayatımıza girmiş bir kavramdır. Dijital pazarlama unsurlarının çoğalması ve internetin önemli bir hal alması da e-ticaret siteleri oluşumu adına etken olmuştur.
Günümüzde kurulan online siteler herhangi bir ürünün veya hizmetin çeşitli ödeme seçenekleri ile birlikte internet üzerinden satılması için bir araçtır. Tüketicilerin de alışveriş alışkanlıklarının değişmesinde rol oynayan e-ticaret siteleri geleneksel alışveriş yöntemlerine nazaran daha farklı ve üstün birçok yönü vardır.
Bir e-ticaret sitesi, internetteki dijital vitrin olarak tanımlanabilir.
Alıcı ve satıcı arasındaki alışverişi daha kolay ve güvenilir hâle getirir. Ürünlerin sergilendiği ve online müşterilerin seçimlerini yaptığı bir sanal alandır. Web sitesi, söz konusu online iş kanalı adına ürün rafları, satış personeli ve de yazar kasa görevi görmektedir.
İşletmeler, çeşitli pazar yerlerinde kendi markaları adına bir mağaza oluşturabilir. Böylelikle kendi e-ticaret sitelerini kurabilir veya tümünü çok kanallı olarak benimseyerek eş zamanlı bir şekilde kullanabilir.
E-Ticaret Nasıl Yapılır?
E-ticaretin etkisi ile online alışveriş her geçen gün gelişmeye ve değişmeye devam etmektedir. Bilgisayar, telefon, tablet ve diğer cihazlardan alışveriş yapmak mümkün hâle gelmektedir. Ancak birçok yeni girişimcinin merak ettiği e-ticaret nasıl yapılır sorusu da sıkça gündem olmaktadır. Bu soruya cevaben e-ticaret yapmanın 3 farklı yöntemi olduğunu belirtmek mümkündür.
Mobil cihazlar üzerinden gerçekleşen online işlemler ise mobil ticaret ya da "m-ticaret” olarak bilinmektedir. Günümüzde birçok kişi online satın alma işlemlerini ve ürün araştırmalarını telefonları üzerinden yapmaktadır.
Bu trend eyleme bakıldığında herhangi bir yavaşlama belirtisi göstermediği görülmektedir. Dolayısıyla online mağazaların mobil cihazlar için optimize edilmesi oldukça önemli bir hâl almaktadır. Kurumsal e-ticaret ise, ürünlerin daha büyük şirketlerden satın alınması ve satılması hâlidir.
Büyük bir işletme farklı türde ürün satıp, birçok marka çizgisine sahip ise kurumsal e-ticarete katılmış demektir. E-ticaret mağazalarını geniş bir kitleye pazarlamaya ve tanıtmaya yardımcı olabilecek bir diğer seçenek ise sosyal medya üzerinden e-ticarettir. Sosyal medya, müşterileri işletmeye çekme potansiyeline sahiptir.
Günümüzde e-ticaret nasıl yapılır sorusunun en popüler cevabı da sosyal medya pazarlaması olmaktadır. İyi yönetildiği taktirde müşterileri ürünlere çeker. Bunun yanı sıra marka bilinirliği yaratma konusunda ve satışları arttırmada yardımcı olur.
E-Ticaret Nedir?
E-ticaret ya da elektronik ticaret, ürün ve hizmetlerin internet ortamından ticareti şeklinde tanımlanabilir. Günümüzde e-ticaret nedir sorusuna, insanların perakende olarak ürün alıp sattığı yollardan biri olarak da cevap verilebilir. Bazı şirketler sadece online olarak ürün satmakta iken çoğu şirket ve ya kişi fiziksel mağazalarına ek olarak e-ticaret de yapmaktadır.
Böylelikle gelir akışlarını daha geniş bir stratejiye endekslemiş olurlar. Her iki durumda da e-ticaret nedir merakında olanlar için yeni başlayanların, küçük veya büyük işletmelerin ürünlerini daha geniş ölçekte satmalarına olanak tanıdığı bilinmelidir.
E-Ticaret Türleri Nelerdir?
E-ticaret dünyasını şekillendiren birden fazla e-ticaret türleri vardır. Bunlar;
- B2C: İşletmeler bireysel tüketicilere satış yapar. Günümüzde en sık kullanılan e-ticaret türleri arasındadır.
- B2B: İşletmeler başka işletmelere satış yapar. Alıcı, tüketiciye yeniden ürün satar.
- C2B: Tüketici kişiler işletmelere satış yapar. C2B, müşterilerin başka şirketlere satış yapmasına izin vermektedir.
- C2C: Tüketiciler başka tüketicilere satış yapar. İşletmeler, tüketici kişileri birbirine bağlayan online pazar alanı yaratır.